مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 07:152021-05-15سياسي

دهقانی: لایحه افزایش مناطق آزاد تجاری با رانت و لابی تصویب شد


محمد حسن دهقانی، مسئول دبیرخانه مسئله محوری معاونت عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: منطقه آزاد، - یک فعال دانشجویی گفت: مسلما لایحه افزایش مناطق آزاد تجاری با رانت و لابی در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده است و قطعا مجمع باید پاسخگوی این اقدام باشد.

محمد حسن دهقانی، مسئول دبیرخانه مسئله محوری معاونت عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: منطقه آزاد، ناحیه ای از قلمرو کشور است که خارج از محدوده فیزیکی، قانونی، اداری و تاسیسات گمرکی قرار دارد و ورود و خروج سرمایه، سود و نیروی کار متخصص در این حوزه به سهولت انجام می شود.

وی با بیان اینکه در مناطق آزاد تجاری ورود کالا و مواد خارجی منعی ندارد و بدون هر گونه مانع گمرگی انجام می شود، افزود: در این مناطق کالا و مواد خارجی در انبار ها نگهداری و یا در کارخانه های مستقر تغییر شکل داده می شوند.

در واقع در مناطق آزاد می توان کالای خارجی را پس از تغییر شکل مجدد به خارج از کشور صادر کرد.

دهقانی از مناطق آزاد تجاری، پردازش صادرات، ویژه اقتصادی، توریستی و شرکت ها به عنوان گونه های مختلف مناطق آزاد نام برد و اظهار داشت: از سال 72 با تصویب قانون چگونگی تشکیل اداره مناطق آزاد تعداد مناطق آزاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دهقانی: لایحه افزایش مناطق آزاد تجاری با رانت و لابی تصویب شد

دهقانی: لایحه افزایش مناطق آزاد تجاری با رانت و لابی تصویب شد