مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 07:052021-05-15اقتصادي

حق مسکن کارگران در سه سال گذشته چقدر شد؟


در حالی که حق مسکن کارگران در در طول بیست سال گذشته تنها 5 نوبت افزایش پیدا کرده طی چند سال اخیر 400 درصد رشد داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اواخر هفته گذشته وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از تصویب افزایش کمک هزینه مسکن کارگران در هیات وزیران خبر داد؛ هرچند که بسیاری از مقامات و فعالان کارگری امیدوار بودند که خبر تصویب افزایش حق مسکن در هفته کارگر به جامعه کارگری داده شود اما مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار، تصویب این مصوبه در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان را پیام نویدبخش و عیدانه خوبی برای جامعه کار و تولید کشور عنوان می کند.

پیشنهاد افزایش حق مسکن کارگران در دویست و نود و هفتمین نشست شورای عالی کار مطرح شد و اعضای شورا ضمن تصویب افزایش 39 درصدی حداقل دستمزد سال 1400 با افزایش 150 هزار تومانی مبلغ کمک هزینه مسکن موافقت کردند.

بخش مربوط به کمک هزینه مسکن تنها مولفه بسته مزدی کارگران به شمار می رود که به تنهایی قابلیت اجرا ندارد و منوط به تایید هیات وزیران است؛ بر همین اساس وزیر کار، متن پیشنهادی مصوبه شورای عالی کار را جهت اجرا از فروردین 1400 با قید فوریت به هیات دولت ارائه کرد و تصویب آن را خواستار شد.

پیش از این حق مسکن کارگران 300 هزار تومان بود که با پیگیری های مضاعف وزیر کار و با توجه به تصویب مصوبه در هیات وزیران به 450 ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حق مسکن کارگران در سه سال گذشته چقدر شد؟

حق مسکن کارگران در سه سال گذشته چقدر شد؟