مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 06:502021-05-15سياسي

نامه ذوالنوری به محمدجواد ظریف


رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس از ارسال نامه خود به ظریف وزیر امور خارجه درباره پیشنهاداتی برای اخذ تضمین از آمریکا خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، از ارسال نامه خود به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه درباره پیشنهاداتی برای اخذ تضمین از آمریکا و طرفهای برجامی در مذاکرات خبر داد.

وی در تشریح جزییات نامه خود به وزیر امور خارجه و شروط و پیشنهادات مطروحه در این نامه بیان کرد: این شروط پیشنهادی خلاف برجام نیست و کاملا هم معقول است به طور مثال ایران در حدود 5 تن اورانیوم غنی سازی شده دارد که اورانیوم با غنای 3/67 که در برجام ذکر شده 300 کیلوگرم است و با غنای 4/2 درصدی که در گام ها انجام داده ایم و 5، 20 و 60 درصدی است که سازمان انرژی اتمی با قانون راهبردی لغو تحریم های مجلس این اقدام را داشته است.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد:ما باید بگوییم که مانند زمان برجام ذخایر موجود اورانیوم خود را به اورانیوم خام،طبیعی و یا کیک زرد تبدیل نمی کنیم بلکه ما این مقدار را نگه می داریم و زیر نظر آژانس آن را فیریز می کنیم تا اگر آمریکا تحریمی علیه ما وضع کرد و به پیمان خود عمل نکرد در این صورت ما مجاز هستیم که مهر و موم آژانس را بشکنیم و اورانیوم را استفاده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامه ذوالنوری به محمدجواد ظریف

نامه ذوالنوری به محمدجواد ظریف