مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 06:002021-05-15اقتصادي

ساخت 1000 خانه با قیمت متری 5 میلیون تومان برای شهرداری رقمی نیست


ساخت خانه با قیمت متری 4 تا 5 میلیون تومان برای شهرداری هایی که زمین، پروانه ساخت و نیروی فنی در اختیار دارند، مبلغ قابل توجهی نیست.

- به نقل از خانه ملت، علیرضا پاک فطرت به طرح ساخت مسکن ارزان قیمت توسط شهرداری ها اشاره کرد و گفت: شهرداری شهرهای بزرگ بر اساس این طرح مکلف به ساخت خانه هایی با قیمت مناسب می شوند تا بر اساس وظیفه مدیریت شهری و حقوق شهروندی به خانواده های کم درآمد و آسیب پذیر با نرخ پایین اجاره دهند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: با تأمین مسکن ارزان قیمت برای طبقه کم درآمد و محروم جامعه دو اتفاق بسیار مهم رخ خواهد داد.

ابتدا با اجرای این طرح و تعیین اجاره ارزان قیمت؛ نرخ کلی اجاره ها در سطح شهر کنترل می شود و از طرفی کسب درآمدی برای شهرداری ها نیز خواهد بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهری مانند وین اتریش که سال ها از نظر ارتقا فرهنگ شهروندی در اروپا رتبه اول را کسب کرده است، حدود 30 درصد کل آپارتمان های مسکونی آن متعلق به شهرداری است.

بدین معنی که شهرداری این مساکن را ساخته تا با اجاره آن هم کسب درآمد کرده و هم قیمت اجاره بها را تنظیم می کند.

وی افزود: با ارائه طرح ساخت مسکن ارزان قیمت توسط شهرداری ها به دنبال این هستیم که شهرداری ها بر اساس جمعیت هر شهر اقدام به ساخت واحدها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت 1000 خانه با قیمت متری 5 میلیون تومان برای شهرداری رقمی نیست

ساخت 1000 خانه با قیمت متری 5 میلیون تومان برای شهرداری رقمی نیست