مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 05:002021-05-15پزشكي

محققان به کشف داروی جدید کاهش وزن نزدیک شدند


نتایج یک پژوهش از تاثیر یک داروی جدید حاکی از این است که این دارو می تواند چربی «ذخیره کننده انرژی» را به چربی «انرژی سوز» تبدیل کند و به دلیل اینکه احتمالا از سد خونی مغزی عبور نمی کند، - ایسنا/اصفهان نتایج یک پژوهش از تاثیر یک داروی جدید حاکی از این است که این دارو می تواند چربی ذخیره کننده انرژی را به چربی انرژی سوز تبدیل کند و به دلیل اینکه احتمالا از سد خونی مغزی عبور نمی کند، برخلاف سایر داروهای کاهش وزن، بعید است بر روحیه تأثیر منفی بگذارد.

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، شیوع چاقی در جهان از سال 1975 تاکنون بیش از سه برابر افزایش داشته است.

در سال 2016، این سازمان تخمین زد که 39 درصد از کل بزرگسالان جهان دارای اضافه وزن هستند و 13 درصد از آنها به چاقی مبتلا هستند.

اضافه وزن و چاقی با دیابت، بیماری های قلبی عروقی و برخی سرطان ها در ارتباط است که با تغییر عادات غذایی و تحرک می توان برای رسیدن و حفظ وزن سالم تلاش کرد.

با این حال، ورزش و داشتن رژیم غذایی برای افراد دارای اضافه وزن همیشه چالش برانگیز است و برخی از افراد به دنبال داروهای مهار کننده اشتها هستند.

داروهای مختلفی برای این منظور استفاده می شود که اشتها را با تأثیر مستقیم بر سیستم های انتقال دهنده عصبی در مغز سرکوب می کنند و به دلیل اثرات سوء، به ویژه بر خلق و خو و عملک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محققان به کشف داروی جدید کاهش وزن نزدیک شدند

محققان به کشف داروی جدید کاهش وزن نزدیک شدند