مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 04:452021-05-15اقتصادي

120 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زنجان مستعد تجهیز آبیاری نوین است


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: از حدود 180 هزار هکتار زمین های آبی استان اعم از زراعی و باغی، 120 هزار هکتار مستعد تجهیز سامانه های نوین آبیاری هستند.

- جواد تاراسی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در بخش کشاورزی در این استان بیشترین حجم عملیات، انجام اقدامات در راستای ارتقای بهره وری است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با تاکید بر اینکه از چند سال گذشته هیچ آب جدیدی برای زارعت و باغبانی از منابع آبی زیر زمینی استان برداشت نشده است، تصریح کرد: در مورد محدوده های کشت نیز سطح اراضی زراعی گسترش نیافته و عملیات بهره ورانه افزایش یافته است.

وی از اختصاص 45 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه سامانه های نوین آبیاری در زمین های کشاورزی استان خبر داد و عنوان کرد: با تکمیل و بهره برداری از طرح های در دست اجرا، وسعت زمین های کشاورزی مجهز به این سامانه ها، به 60 هزار هکتار رسید.

تاراسی با اشاره به اینکه تجهیز 25 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان به سامانه های نوین آبیاری از مصوبات سفر ریاست جمهوری در سال 1393 به زنجان بود، بیان کرد: سال گذشته این مهم با تکمیل طرح های در دست اجرا، به صورت 100 درصد محقق شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

120 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زنجان مستعد تجهیز آبیاری نوین است

120 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زنجان مستعد تجهیز آبیاری نوین است