مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 04:452021-05-15اقتصادي

مجوز مرخصی 9 ماهه زایمان پس از 8 سال!


بالاخره بعد از هشت سال، ساز و کار تامین منابع مالی برای استفاده مادران از مرخصی 9 ماهه زایمان با دریافت حقوق کامل مشخص شد و دولت برای حل و فصل ماجرا، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه خراسان، بالاخره بعد از هشت سال، ساز و کار تامین منابع مالی برای استفاده مادران از مرخصی 9 ماهه زایمان با دریافت حقوق کامل مشخص شد و دولت برای حل و فصل ماجرا، یک مصوبه داد.

اختلاف بر سر چه بود؟ سال 92 بود که طبق قانون، مرخصی زایمان از 6 ماه به 9 ماه افزایش یافت؛ اقدامی درخور تحسین که با نگاه حمایت از خانواده و تشویق به فرزندآوری مصوب شد؛ اما یک جای کار لنگ می زد و منجر به بروز مشکلاتی شد.

اختلاف بر سر این بود که منابع مالی پرداخت حقوق مادران در این 3 ماه مرخصی بیشتر، چگونه باید تامین شود؟ برخی سازمان ها و دستگاه های اجرایی مثل وزارت بهداشت با پیش بینی منابع لازم، این قانون را اجرایی کردند، اما برخی دستگاه ها هم مثل وزارت آموزش و پرورش از اجرای آن شانه خالی کردند.

در این میان حرف سازمان تامین اجتماعی هم این بود که طبق قانون این سازمان تنها در صورت تامین منابع مالی از سوی دولت، امکان اجرای این گونه مصوبات را خواهد داشت.

کار به دیوان عدالت کشید مجوز مرخصی 9 ماهه زایمان پس از 8 سال! / از جزییات این مصوبه بیشتر بخوانیدنتیجه این اختلافات این بود که بسیاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجوز مرخصی 9 ماهه زایمان پس از 8 سال!

مجوز مرخصی 9 ماهه زایمان پس از 8 سال!