مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 03:452021-05-15اقتصادي

87 درصد استخراج رمز ارزها در کشور غیرقانونی است/ شیوع استخراج غیرمجاز در منازل


آنچه موجب نگرانی صنعت برق به ویژه در پیک مصرف برق تابستان شده است، استخراج رمز ارز در منازل است چرا که هر ماینر به اندازه یک کولر گازی برق مصرف می کند.

- در پاسخ به اینکه چه میزان از مصرف برق کشور مربوط به واحدهای استخراج کننده رمزارز (مجاز و غیر مجاز) است، گفت: طبق تخمین منابع علمی خارج از ایران، کل مصرف برق استخراج رمزارزها در جهان حدود 15 هزار مگاوات است که از این میزان گفته می شود بین 8 تا 10 درصد مصرف برق مربوط به ایران است که بر این اساس مصرف برق واحدهای استخراج رمزارز (مجاز و غیر مجاز) در ایران، حدود 1500 مگاوات است که از این میزان حدود 200 مگاوات به طور مجاز در حال فعالیت هستند و بقیه به صورت غیر مجاز.

براین اساس فقط 13 درصد استخراج رمز ارزها در کشور قانونی و 87 درصد غیرقانونی است.

وی با بیان اینکه توانسته ایم از حدود 1300 مگاوات مصرف برق غیرمجاز واحدهای رمزارز، 322 مگاوات را شناسایی کنیم، ادامه داد: رقم باقی مانده را نیز در تلاش برای شناسایی و برخورد قانونی هستیم.

این مقام مسئول در پاسخ به اینکه گفته می شود اغلب واحدهای غیرمجاز استخراج رمزارزها در مناطق آزاد تجاری قرار دارند، توضیح داد: واحدهای غیر مجاز استخراج رمزارز به صورت پراکنده در کشور وجود دارند، اما آنچه موجب نگرانی زیاد صنعت برق به ویژه در پیک مصرف برق تابستان شده است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

87 درصد استخراج رمز ارزها در کشور غیرقانونی است/ شیوع استخراج غیرمجاز در منازل

87 درصد استخراج رمز ارزها در کشور غیرقانونی است/ شیوع استخراج غیرمجاز در منازل