مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 03:102021-05-14دانش

درگذشت شهرام تقی زاده انصاری (نویسنده و مترجم) به دلیل کرونا


شهرام تقی زاده انصاری؛ نویسنده، پژوهشگر و مترجم حوزه فلسفه، فیزیک و تاریخ علم و از شاگردان با سابقه علامه محمد تقی جعفری در پی ابتلا به بیماری کرونا در سن 76 سالگی در گذشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، شهرام تقی زاده انصاری در سال 1324 شمسی در نظنز متولد شد و پس از اخذ دیپلم ریاضی و پایان تحصیلات دوره کارشناسی فیزیک در دانشگاه تهران برای ادامه تحصیل در رشته فیزیک و فلسفه به آلمان رفت.

او بعد از بازگشت به ایران فعالیت های علمی و فرهنگی خود را در حوزه های فیزیک و فلسفه، تاریخ علم در اسلام، اسلام شناسی در آلمان، علم و دین و فلسفه علم ادامه داد و در این مسیر با نهادهای مختلف علمی وفرهنگی کشور از جمله موسسه تدوین و نشر آثار علامه جعفری، موسسه پژوهشی میراث مکتوب، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، دائره المعارف تشیّع و بنیاد ایران شناسی همکاری داشت.

او از همکاران خانه کتاب، عضو سرای اهل قلم و در رسته نویسندگان، عضو صندوق اعتباری هنر بود.

ترجمه، تحقیق و پژوهش های مختلف درباره آثار و افکار علامه محمدتقی جعفری، جستارهایی در فلسفه غرب، انیشتین و مذهب، حافظ و گوته، فروریختن بنای علم؛ نگاهی به اندیشه های توماس کوهن، سهم ایران در علوم قرون وسطی، مجموعه 2 جلدی نگاهی به نطنز، ترجمه بسم الله الرحمن الرحیم اثر آنماری شیمل و… از جمله آثار این نویسنده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درگذشت شهرام تقی زاده انصاری (نویسنده و مترجم) به دلیل کرونا

درگذشت شهرام تقی زاده انصاری (نویسنده و مترجم) به دلیل کرونا