مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 اردیبهشت 1400 ساعت 22:552021-05-14اقتصادي

سایه نحس خشکسالی بر سر مردمان بام ایران


این روزها سایه خشکسالی بر زندگی مردمان اکثر نقاط کشور به ویژه مناطق خشک و نیمه خشک کشور سنگینی می کند، براساس آمارها و شواهد بارش ها در سال زراعی جاری بیش از 30 درصد در چهارمحال و بختیاری کاهش داشته است و به گفته مسئولان تابستان سختی از نظر تامین آب شرب، - کشاورزی و صنعت در پیش خواهد بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، زنگ خطر کم آبی در اکثر نقاط کشور و به ویژه چهارمحال و بختیاری به صدا درآمده، بی توجهی به این هشدارها ممکن است تبعات جبران ناپذیری را به جای بگذارد، اما هم چنان برخی از مردم و مسئولان این بحران را جدی نگرفته اند، بحرانی که امکان دارد در مدت زمان کوتاه گریبان تمامی اقشار مردم به ویژه صنعتگران، دامداران و کشاورزان را بگیرد.

بحران خشکسالی یکی از غم انگیزترین چالش هایی است که در کشور با آن مواجه هستیم و سالانه دغدغه ها در رابطه با این موضوع باتوجه به کاهش بارش ها، استفاده بی رویه از منابع آب زیرزمینی و خالی شدن آب ذخیره شده در پشت سدها در حال افزایش است، این بحران تاثیرات نامطلوب بسیاری بر گیاهان، جانوران و در نهایت انسان خواهد گذاشت.

چهارمحال و بختیاری با یک درصد مساحت کشور در سالیان دور حدود 10 درصد آب موردنیاز کشور را تامین می کرد، اما در یک دهه اخیر به علت کاهش بارش، تغییر اقلیم و خشکسالی های پی در پی با بحران تامین آب شرب، ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه نحس خشکسالی بر سر مردمان بام ایران

سایه نحس خشکسالی بر سر مردمان بام ایران