مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 اردیبهشت 1400 ساعت 18:552021-05-14ورزشي

چطور با کودک «لجباز» برخورد کنیم؟


کودکان در سنین پیش دبستانی دوست دارند خودشان تصمیم بگیرند، انتخاب کنند و در کارهای مربوط به خود مستقل باشند؛ بنابراین تنها در مواردی کودک، - گروه سلامت خبرگزاری فارس:مادر مدام پدرام را با فریاد  صدا می زند و نسبت به بی تفاوتی او در جمع آوری اسباب بازی هایش اعتراض دارد و حرص می خورد.

بارها به پدرام گفته اسباب بازی هایت را جمع کن، الان عمو و خانواده اش می آیند، اما او باز بجای جمع کردن، بیشتر ریخت و پاش می کند.

پدرام هم با عصبانیت جواب می دهد: نمی خواهم! مادر با صدای بلندتری پاسخ می دهد: تو خیلی لجبازی؛ خسته شدم! این مجادله کلامی بین بسیاری والدین با کودکان است و گاهی چنان اوج می گیرد که متاسفانه منجر به تنبیه فیزیکی نیز می شود.

اما باید دقت کنیم داشتن روابط عاطفی و احترام متقابل میان کودکان و والدین از مهمترین مؤلفه های تربیتی در خانواده است.

در این میان دنیای کودکی و فصل انتخاب و انصراف آنها در میان تنوع خواسته ها و انتخابها امری همیشگی و متداول است؛چراکه دنیای کودکی دنیای امتحان، آزمون و خطاست.

دنیایی که کودک در نتیجه کنجکاوی و دانستن چند و چون پدیده ها و پافشاری بر خواسته خود، در برخی اوقات برچسب ظاهری یا واقعی لجبازی را می خورد و همین اصرار بر موضع و خواسته خود، منجر می شود تا والدین به او کودکی لجباز و سمج نام نهند و این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چطور با کودک «لجباز» برخورد کنیم؟

چطور با کودک «لجباز» برخورد کنیم؟