مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 اردیبهشت 1400 ساعت 18:452021-05-14سياسي

مصداقی تراز بالا از نعمت آزادی


یکی از صحنه های افتخار آمیز وجود آزادی بیان در برابر رهبر انقلاب، نشست های دانشجویی است که هر سال در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می شود و امسال نیز در آخرین سه شنبه ماه رمضان بصورت تصویری برگزار شد.

- گروه سیاسی خبرگزاری فارس، یادداشت- مهدی فضائلی:  آزادی جزو محوری ترین مطالبات و همچنین اساسی ترین وعده های انقلاب اسلامی بود که در شعار اصلی انقلاب یعنی استقلال  آزادی جمهوری اسلامی ثبت شد و تجلی پیدا کرد.

این مطالبه و وعده،هم نتیجه تفکر اسلام انقلابی حاکم بر انقلاب و نهضت امام راحل بود و هم واکنشی به دیکتاتوری نظام ستمشاهی در دوران قبل از انقلاب اسلامی.

حال این پرسش پیش می آید که کارنامه نظام اسلامی در این زمینه چگونه بوده است؟ آیا جمهوری اسلامی توانسته است به این وعده خود و مطالبه ای که از او بوده پاسخ بدهد یا خیر؟ واقعیت این است که پاسخ کامل و دقیق به این پرسش چندان راحت نیست و نیازمند مطالعه جامع و تفصیل بسیار و توجه به شقوق مختلف است که تا جاییکه نویسنده مطلع است متأسفانه این مطالعه انجام نگرفته.

در عین حال با قاطعیت می توان گفت با توجه به تهدیدات موجود علیه نظام، تجربه کوتاه حکمرانی اسلامی، خلا نظریه پردازی در این زمینه مبتنی بر اندیشه توحیدی اسلام و عوامل دیگر، دست نظام از این حیث نه تنها خالی نیست بلکه موارد و مص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصداقی تراز بالا از نعمت آزادی

مصداقی تراز بالا از نعمت آزادی