مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 اردیبهشت 1400 ساعت 14:102021-05-14بين الملل

مریخ نورد چین ساعاتی دیگر روی مریخ فرود می آید


مریخ نورد چین موسوم به ژورونگ (Zhurong) بامداد فردا، شنبه، 25 اردیبهشت روی سطح مریخ فرود می آید و به مانند مریخ نورد استقامت باید هفت دقیقه وحشت را برای فرود در همان منطقه ماموریت وایکینگ 2 ناسا در سال 1976 تحمل کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، چین قرار است بامداد روز شنبه مریخ نورد ژورونگ خود را در چارچوب اولین مأموریت بین سیاره ای این کشور در مریخ فرود بیاورد.

مقامات چین فاش کرده اند که این مریخ نورد هفت دقیقه وحشت خود را حدود ساعت 03:41 شنبه آغاز خواهد کرد که همان شرایط پر فراز و نشیبی است که مریخ نورد استقامت (Perseverance) ناسا اوایل سال جاری قبل از فرود روی سیاره سرخ تحمل کرد.

مریخ نورد ژورونگ به نام خدای آتش در اساطیر چین نام گذاری شده است و در شکم فضاپیمای تیان ون-1 Tianwen-1) قرار دارد که در ماه فوریه وارد مدار مریخ شد.

این مریخ نورد تا ساعاتی دیگر به جو نازک وارد می شود و تلاش می کند در همان منطقه ای که فرودگر وایکینگ 2 ناسا در سال 1976 فرود آمد، فرود بیاید.

هفت دقیقه وحشت اصطلاحی است که برای توصیف شرایط دشواری که فضاپیماها هنگام ورود به جو مریخ و نزدیک شدن به سطح آن تجربه می کنند، استفاده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مریخ نورد چین ساعاتی دیگر روی مریخ فرود می آید

مریخ نورد چین ساعاتی دیگر روی مریخ فرود می آید