مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 اردیبهشت 1400 ساعت 13:302021-05-14سياسي

واکنش ایران به مسائل پیش آمده در مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان


ایران با حساسیت و دقت، تحولات روزهای اخیر در مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان را دنبال می کند و امیدوار است اختلاف پیش آمده، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) در واکنش به مسائل به وجود آمده در مرزهای جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با حساسیت و دقت، تحولات روزهای اخیر در مرزهای دو کشور همسایه جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان را دنبال می کند و امیدوار است اختلاف پیش آمده، هر چه سریع تر با درایت طرفین و از طرق مسالمت آمیز حل و فصل شود.

  سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران، ضمن تاکید بر ضرورت حفظ ثبات و آرامش در منطقه، طرفین را به خویشتنداری و پرهیز از دامن زدن به اختلافات و احترام به مرزهای دو کشور دعوت می کند.

  خطیب زاده آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای کمک به حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات دو کشور  از جمله اختلاف اخیر مورد تاکید قرار داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، بعد از آن که ایروان، باکو را به نقض آتش بس و تمامیت ارضی خود متهم کرد، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در گفت وگوی تلفنی با نخست وزیر ارمنستان بر لزوم رعایت دقیق آتش بس قره باغ تاکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش ایران به مسائل پیش آمده در مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان

واکنش ایران به مسائل پیش آمده در مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان