موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - تامين اجتماعي - كميسيون اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - كميسيون اجتماعي مجلس - همسان سازي حقوق بازنشستگان - مجلس شوراي اسلامي - سرمربي پرسپوليس - افزايش حقوق - عبدالرحيم خطيبي - مديريت آب - تمرينات يوونتوس - رياست فدراسيون فوتبال - تالاب قره قشلاق - تركيب استقلال مقابل الاهلي - زييس جمهور منتخب - حوزه صنعت و ساختمان - رقابت هاي جهاني كشتي - فدراسيون ورزش هاي دانشگاهي - دادستان امريكا - كيفيت آموزش عالي - گزارش به آكادمي

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 اردیبهشت 1400 ساعت 10:452021-05-14پزشكي

واکسیناسیون ترکیبی کرونا بی خطر اما با عوارض مقطعیِ بیشتر/ تزریق 2 واکسن مختلف موثرتر است


تحقیقات جدید نشان داده است که واکسیناسیون کرونا با دو نوع واکسن مختلف در دو مرحله نسبت به تزریق دو دز از یک واکسن واحد، عوارض جانبی کوتاه مدت بیشتری در افراد ایجاد می کند.

- تحقیقات جدید نشان داده است که واکسیناسیون کرونا با دو نوع واکسن مختلف در دو مرحله نسبت به تزریق دو دز از یک واکسن واحد، عوارض جانبی کوتاه مدت بیشتری در افراد ایجاد می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مطالعه کام-کاو (Com-Cov) که در ماه فوریه گذشته توسط متخصصان دانشگاه آکسفورد آغاز شد در حال بررسی این است که تزریق مخلوطی از واکسن آکسفورد ـ آسترازنکا و واکسن فایزرـ بیوان تک چه سطحی از ایمنی ایجاد می کند.

این روش درمانی که تحت عنوان تقویت اولیه ناهمگن (heterologous prime-boost) نیز شناخته می شود، فقط می تواند با واکسن های مجاز اعمال شود و شامل استفاده از یک دز از دو واکسن مختلف است.

با توجه به عدم دسترسی کافی به برخی واکسن ها و نیز تغییر در توصیه های پزشکی در خصوص واکسن آسترازنکا، پزشکان و مقام های بهداشتی در جهان به شکل روزافزونی معتقدند که در ماه های آینده استفاده از روش تقویت اولیه ناهمگن برای واکسینه کردن همگانی جمعیت ضروری خواهد بود.

با توجه به این امر مطالعه کام-کاو به سرپرستی پروفسور متیو اسنیپ از دانشگاه آکسفورد، سعی کرده است پاسخ هایی در خصوص ایمنی و اثربخشی مخلوطی مکمل ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسیناسیون ترکیبی کرونا بی خطر اما با عوارض مقطعیِ بیشتر/ تزریق 2 واکسن مختلف موثرتر است

واکسیناسیون ترکیبی کرونا بی خطر اما با عوارض مقطعیِ بیشتر/ تزریق 2 واکسن مختلف موثرتر است