مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 اردیبهشت 1400 ساعت 06:202021-05-14بين الملل

باج گیری سایبری 5 میلیون دلاری از شرکت انتقال سوخت در آمریکا


ظاهرا هکرها پس از این که باجشان را دریافت کردند، ابزار از رمز خارج کردن اطلاعات را به شرکت کلونیال پایپ لاین داده اند تا شبکه کامپیوتری غیرفعال خود را احیا کند - شرکت کلونیال پایپ لاین به هکرهای اروپای شرقی که حمله باج افزاری آنها به تعطیلی بزرگترین شبکه خط لوله سوخت آمریکا منجر شد، حدود پنج میلیون دلار باج پرداخت کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بلومبرگ نیوز به نقل از دو منبع آگاه نوشت: این شرکت پول را چند ساعت پس از حمله به شکل رمزارز پرداخت کرده است اما کلونیال در این باره اظهارنظر نکرد.

این موضوع که اهداف حملات باج افزاری باید پول پرداخت کنند تا کنترل سیستمهایشان را بازیابی کنند، به بحث شدیدی تبدیل شده است.

منتقدان می گویند پرداخت باج حملات بیشتر را تشویق می کند.

نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج شنبه گفت: باج نباید توسط شرکتهایی که قربانی حملات سایبری می شوند، پرداخت شود.

ظاهرا هکرها پس از این که باجشان را دریافت کردند، ابزار از رمز خارج کردن اطلاعات را به شرکت کلونیال پایپ لاین داده اند تا شبکه کامپیوتری غیرفعال خود را احیا کند اما این شرکت از نسخه های پشتیبان خود برای احیای سیستم استفاده کرده زیرا ابزار مذکور بسیار کند بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باج گیری سایبری 5 میلیون دلاری از شرکت انتقال سوخت در آمریکا

باج گیری سایبری 5 میلیون دلاری از شرکت انتقال سوخت در آمریکا