مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 اردیبهشت 1400 ساعت 05:452021-05-14سياسي

استعمارستیزی علمای شیعه؛ باطل السحر نفوذ انگلیس در ایران


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجو ، در آخرین شب برنامه ضیافت شبکه قرآن و معارف سیما، نقش علما و فقهای شیعه در مبارزه با استبداد و استعمارستیزی براساس مبانی و تعالیم اسلامی با حضور استاد قاسم تبریزی، - مهمان برنامه ضیافت گفت: جریان سلطه و نفوذ غرب به ویژه انگلستان در همه دوران ها همواره با ایستادگی و مجاهدت علما و فق های شیعه که از بصیرت عمیق دینی برخوردار بودند، به شکست انجامیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجو ، در آخرین شب برنامه ضیافت شبکه قرآن و معارف سیما، نقش علما و فقهای شیعه در مبارزه با استبداد و استعمارستیزی براساس مبانی و تعالیم اسلامی با حضور استاد قاسم تبریزی، محقق و پژوهشگر تاریخ معاصر مورد بررسی قرار گرفت.

علما و مراجع، مبارزه با استعمار را وظیفه شرعی خود می دانند تبریزی در این خصوص اظهار داشت: در دو قرن گذشته جهان اسلان با دو مشکل اساسی روبرو بوده است؛ یکی سلطه غرب و دیگری معضل حکومت های مستبد که خصوصا در دوره قاجار و پهلوی که برخاسته از استعمار بود، اوج گرفت.

وی افزود: با وجود این مشکلات، علمای برجسته شیعه که در ابعاد مختلف سرآمد روزگار بودند، همواره در برابر این جریانات ایستادگی کردند.

از آنجا که استعمارستیزی ریشه قرآنی و دینی دارد و سلطه اجنبی و کفار بر جامعه اسلامی حرام است، لذا عموم جامعه، خاصه علما و مراجع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استعمارستیزی علمای شیعه؛ باطل السحر نفوذ انگلیس در ایران

استعمارستیزی علمای شیعه؛ باطل السحر نفوذ انگلیس در ایران