مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 اردیبهشت 1400 ساعت 04:452021-05-14اقتصادي

وقتی محرومیت محدودیت نمی شود/ خلاقیت کشاورز نورآبادی که منجر به تولید شد


خلاقیت یک کشاورز در نورآباد ممسنی منجر به طراحی و ساخت توربین بادی شده که بدون باطری و هرگونه سوخت، تنها با وزش نسیم، انرژی برق تولید می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ممسنی، کودکی را در روستاهای محروم منطقه ماهور میلاتی که هنوز هم محرومیتش ادامه دارد، گذراند، آنجا که خبری از برق و تکنولوژی نبود و برخورداری از این نعمت و دیدن تلویزیون همچنین جایگزینی فانوس های دریایی و به گویش محلی اهالی منطقه، چراغ های جالی نفتی با لامپ آرزوی دور دوران کودکی او و بسیاری از فرزندان مناطق مختلف ممسنی بود.

روزها می گذشت و فرزندان نخبه این دیار پس از گذراندن دوران ابتدایی برای ادامه تحصیل راهی مناطق دیگر و مراکز شبانه روز در شیراز و دیگر شهر ها می شدند.

دوران دبیرستان را تا کلاس دوازدهم گذراند ولی در کنار تحصیل، علاقه زیادی به کارهای فنی داشت به گفته خودش دیپلم ردی است ولی از نظر من و همه افرادی که او را می شناسند، از لحاظ معلومات و توانمندی هم رده بسیاری از اساتید تراز بالا است.

روستای بابامنیر که الان شهر قلمداد می شود، همچنان در آرزوی برق بود و امیرصبا جهان بخشی نیز از همان ابتدای جوانی در کارگاه کوچکی در ورودی شهر، تعمیرکار تراکتور شده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی محرومیت محدودیت نمی شود/ خلاقیت کشاورز نورآبادی که منجر به تولید شد

وقتی محرومیت محدودیت نمی شود/ خلاقیت کشاورز نورآبادی که منجر به تولید شد