مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 اردیبهشت 1400 ساعت 03:202021-05-13پزشكي

واکسن های کرونا بر بیشتر جهش های جدید موثر هستند


رییس شبکه بیماری های ویروسی ایران گفت: نتایج بررسی ها تاکنون نشان می دهد که واکسن های موجود علیه اکثر جهش های جدید موثر هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، دکتر سیدمحمد جزایری گفت: هرچند جهش های ویروس کووید 19 نگرانی هایی درمورد مقابله با واکسن کرونا به وجود آورده اما شرکت های تولید کننده واکسن پیش بینی های لازم برای مقابله با جهش های ویروسی را مدنظر قرار می دهند تا واکسن ها بتوانند جهش های جدید را پوشش دهند.

واکسن های کرونا بر بیشتر جهش های جدید موثر هستند وی افزود:واکسن های کرونا حتما موارد مرگ و میر و میزان بستری را در حد چشمگیری کاهش می دهند، به همین دلیل مراکز علمی از جمله سازمان بهداشت جهانی توصیه اکید بر تزریق واکسن دارند.

توصیه های بهداشتی را همچنان رعایت کنیم رییس شبکه بیماری های ویروسی ایران بر لزوم رعایت توصیه های بهداشتی تاکید کرد و گفت: همچنان باید پروتکل های بهداشتی را به دقت رعایت کرده و از هرگونه ساده انگاری در این زمینه به شدت پرهیز کنیم.

جزایری با یادآوری این که هرجایی که تجمع باشد، احتمال انتقال ویروس افزابش می یابد، افزود: در جهش های جدید احتمال انتقال ویروس و سرایت پذیری آنها به شدت افزایش یافته است، لذا پروتکل های بهداشتی باید با شدت بیشتری رعایت شود تا مردم دچار آسیب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن های کرونا بر بیشتر جهش های جدید موثر هستند

واکسن های کرونا بر بیشتر جهش های جدید موثر هستند