مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 اردیبهشت 1400 ساعت 03:052021-05-13بين الملل

روایت الکاظمی از چالش های عراق و رابطه با ایران


مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به مناسبت عید فطر و نیز گذشت یکسال از تصدی حکومت موقت خود، در یک نطق تلویزیونی به تشریح عملکردش پرداخت و تصریح کرد: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا با اعتراضات سال 2019 عراق؛ عادل عبدالمهدی از منصب نخست وزیری این کشور استعفا داد و مصطفی الکاظمی که سرپرست سرویس اطلاعات ملی این کشور بود با درخواست اکثر فراکسیون های شیعه در پارلمان عراق مکلف به تشکیل دولت انتقالی شد.

وی موظف بود که در مدت یکسال فضا را برای برگزاری انتخابات زودهنگام مهیا، و عراق را در برابر چالش های کرونا و کاهش قیمت نفت -که بودجه عراق بیش از 90 درصد به آن وابسته است- را مدیریت نماید.

با گذشت یکسال از تشکیل دولت جدید و البته موقت عراق؛ نخست وزیر سخنان خود را با یادآوری سوگندش در برابر مردم آغاز کرد و دوره اخیر عراق را دوره ای برای مبارزه با چالش ها و نیز مجموعه فاز انتقالی مفصلی در تاریخ این کشور برشمرد.

وی دوران تصدی خود را در یک شرایط استثنایی و خطرناک توصیف کرد که کشورش به دلیل یک بحران اجتماعی سخت و سرنوشت ساز ناشی از سوء مدیریت در یک دوراهی ایستاده بود و وظیفه اصلی دولتش را برگزاری انتخابات عادلانه و منصفانه و مطابق با خواست مردم عنوان کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت الکاظمی از چالش های عراق و رابطه با ایران

روایت الکاظمی از چالش های عراق و رابطه با ایران