مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 اردیبهشت 1400 ساعت 00:102021-05-13اقتصادي

سیلاب و تگرگ 48 میلیارد تومان به آران و بیدگل خسارت زد


مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل گفت: سیلاب و تگرک روزهای گذشته برپایه برآوردهای انجام شده نزدیک به 48 میلیارد تومان به مزارع این بخش خسارت زد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، جواد محمدی اظهار داشت: بارندگی های شدید و بی سابقه همراه با بارش تگرگ در روزهای گذشته موجب جاری شدن سیلاب و وارد شدن خسارت های زیادی به مزارع شهر ابوزیدآباد و روستای محمدآباد بخش کویرات شد.

مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل ادامه داد: در مجموع این خسارت ها به سطح یک هزار و 210 هکتار از مزارع زیر پوشش 30 حلقه چاه خسارت زد که عمده خسارت به مزارع زیر پوشش 24 حلقه چاه در روستای محمدآباد و بقیه به مزارع زیر پوشش 6 حلقه چاه در ابوزیدآباد بود.

وی گفت: وقوع سیلاب و تگرگ به 650 هکتار مزارع جو نزدیک به 70 درصد خسارت، 480 هکتار مزارع پسته حدود 50 درصد خسارت و 80 هکتار مزارع گندم نزدیک به 40 درصد خسارت زد.

محمدی با تاکید بر لزوم بیمه محصولات کشاورزی از سوی کشاورزان اظهار داشت: 80 درصد مزارع آسیب دیده در سیلاب و تگرگ اخیر بیمه محصولات کشاورزی نبودند که ضروری است کشاورزان و دامداران به این مهم توجه کنند تا در دریافت خسارت دچار مشکل نشوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیلاب و تگرگ 48 میلیارد تومان به آران و بیدگل خسارت زد

سیلاب و تگرگ 48 میلیارد تومان به آران و بیدگل خسارت زد