مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 اردیبهشت 1400 ساعت 14:102021-05-13پزشكي

تولید 4 میلیون دوز واکسن ایران کوبا تا پایان شهریور


​رییس انستیتو پاستور ایران از تولید یک میلیون دز واکسن تا آخر خرداد و 3 میلیون دز تا پایان شهریور در صورت اخذ مجوز خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، علیرضا بیگلری در حاشیه بازدید از سایت تزریق واکسن ایران کوبا در دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: بعد از شروع بحران کووید 19 در کشور انستیتو پاستور ایران محوریت تشکیل شبکه تشخیص ملی کووید 19 را به عهده گرفت و اکنون در سراسر کشور بیش از 300 آزمایشگاه می توانند تشخیص آزمایشگاهی کووید 19 را با هدایت و محوریت انستیتو پاستور ایران انجام دهند.

بیگلری بیان کرد: بعد از راه اندازی سیستم تشخیص کووید 19 در کشور و آماده نمودن زمینه برای تولید کیت های داخلی انستیتو پاستور ایران در اواسط بهار 1399 وارد جهاد علمی دیگری برای تولید واکسن شد و واکسن های متعددی در انستیتو پاستور ایران طراحی و تولیدشان آغاز شد.

وی افزود: در راستای تصمیم وزارت بهداشت که واکسن مشترک با یکی از شرکت های معتبر واکسن سازی دنیا بصورت اشتراکی داشته باشیم و با توجه به همکاری دو دهه انستیتو پاستور با کشور کوبا، مقرر شد در طراحی و اقدام به تولید بر روی واکسن های مشترکی برنامه ریزی شود.

رییس انستیتو پاستور ایران با اشاره به اینکه این واکسن از نوع واکسن های نوترکیب می باشد که کم عارضه و بسیار موثر است، گفت: این امر در کوبا در کار آزمایی 1 و 2 به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 4 میلیون دوز واکسن ایران کوبا تا پایان شهریور

تولید 4 میلیون دوز واکسن ایران کوبا تا پایان شهریور