مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 اردیبهشت 1400 ساعت 08:352021-05-13اقتصادي

خسارت استخرهای کشاورزی بدون مجوز در چناران غیرقابل جبران است


طبق گفته مدیر جهاد کشاورزی چناران 200 استخر ذخیره آب کشاورزی در این شهرستان وجود دارد که بخشی از آنها بدون مجوز و رعایت مسایل ایمنی باعث غرق شدن و مرگ افراد می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از چناران، چند سالی است که با افزایش استخرهای ذخیره آب کشاورزی، حوادث ناشی از غرق شدگی و مرگ در این استخرها چشمگیر شده است.

این موضوع به ویژه در ماه های گرم سال پررنگ تر می شود.

غرق شدن در استخرهای آب کشاورزی هر ساله آماری را به خود اختصاص می دهد.

هر چند که توصیه ها و تذکرهای بسیاری در خصوص خطر این استخرهای پلیمری داده شده ولی باز هم شاهد شنیدن اخبار فوت ناشی از غرق شدن افراد به خصوص کودکان و جوانان هستیم.

برخی از این حوادث به حدی تلخ هستند که هیچگاه فراموش نمی شوند مانند حادثه مرگ در روستای ماسکانلو چناران در سال 97 که در جریان آن مادر و دو پسر 11 و 13 ساله اش در استخر کشاورزی غرق شدند.

در آخرین حادثه پدر 33 ساله و پسر 8 ساله اش در روستای ملی چناران در روز جمعه سوم اردیبهشت ماه جاری در یکی از همین استخرها به کام مرگ رفتند.

نظارت مستمر برای رعایت مسایل ایمنی استخرها   یکی از کارشناسان حوزه کشاورزی چناران در این خصوص به خبرنگار فارس  چنین می گوید: استخرهای کشاورزی باید دارای حریمی مشخص و حفاظ یا  فنس باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت استخرهای کشاورزی بدون مجوز در چناران غیرقابل جبران است

خسارت استخرهای کشاورزی بدون مجوز در چناران غیرقابل جبران است