مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 اردیبهشت 1400 ساعت 06:152021-05-13پزشكي

سفر قلبی دیگر از یزد به تهران/ پیوند قلب یک نوجوان 13 ساله را نجات داد


صبح امروز اهدای قلب قهرمان 40 ساله یزدی که با رضایت خانواده آن مرحوم صورت گرفت، جان نوجوان 13 ساله ای در تهران که در نوبت انتظار پیوند اعضا بود را نجات داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری ها وزارت بهداشت گفت: صبح امروز اهدای قلب قهرمان 40 ساله یزدی که با رضایت خانواده آن مرحوم صورت گرفت، جان نوجوان 13 ساله ای در تهران که در نوبت انتظار پیوند اعضا بود را نجات داد.

  دکتر مهدی شادنوش گفت: این اهدا با ایثار و فداکاری خانواده  سید عبدالوحید هاشمی کمانگر 40ساله، که به علت تصادف، مرگ مغزی شده بود صورت گرفت.

وی ادامه داد: عمل برداشت عضو در بیمارستان شهید رهنمون یزد انجام و قلب اهدایی از طریق انتقال هوایی به بیمارستان شهید رجایی تهران منتقل شد.

دکتر شادنوش ادامه داد: با همکاری تیم های پیوند و واحدهای فراهم آوری دانشگاه های علوم پزشکی یزد و ایران، فرد گیرنده و دهنده قلب شناسایی و با کمک سازمان اورژانس کشور و هوانیروز قلب اهدایی  با جت به تهران انتقال داده شد.

وی افزود: این عضو در بیمارستان شهید رجایی با موفقیت به بیماری 13 ساله  پیوند شده  و حیات دوباره ای به او بخشید.

 رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری ها وزارت بهداشت گفت: با این اقدام خداپسندانه و رضایت خانواده پیوند قلب این عزیز در بیمارستان شهید ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر قلبی دیگر از یزد به تهران/ پیوند قلب یک نوجوان 13 ساله را نجات داد

سفر قلبی دیگر از یزد به تهران/ پیوند قلب یک نوجوان 13 ساله را نجات داد