مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 20:102021-05-12سياسي

اعمال روز عید فطر


روز عید سعید فطر روز بسیار شریفی است که برای آن اعمال خاصی ذکر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار جی پلاس ، برای روز اول ماه شوال که مصادف با عید سعید فطر است اعمالی ذکر شده است که این اعمال عبارتند از: اوّل آنکه بخوانی بعد از نماز صبح و نماز عید آن تکبیراتی را که در شبش بعد از نماز فریضه می خواندی.

دوّم آنکه بخوانی بعد از نماز صبح دعایی را که سیّد روایت کرده اَللّهُمَّ اِنّی تَوَجَّهْتُ اِلَیْکَ بِمُحَمَّدٍ اِمامی الخ و شیخ این دعا را بعد از نماز عید ذکر فرموده است.

در همین رابطه بخوانید: سوّم بیرون کردن زکات فطره است از هر سری صاعی پیش از نماز عید به تفصیلی که در کتب فقهیّه است و بدان که زکات فطره واجب مؤکّد است و شرط قبولی روزه ماه رمضان و سبب حفظ تا سال دیگر است و حق تعالی آن را مقدّم بر نماز ذکر فرموده در این آیه شریفه قَدْ اَفْلَحَ مَنْ تَزَکّی وَ ذَکَرَاسْمَ رَبِّهِ فَصَلّی.

چهارم غسل است و بهتر آن است که اگر ممکن شود از نهر غسل کنی و وقت آن بعد از طلوع فجر است تا زمان به جا آوردن نماز عید چنانچه شیخ فرموده و در جزء روایتی است که غسل را در زیر سقفی بکن و چون خواستی غسل کنی بگو: اَللّهُمَّ ایمانا بِکَ وَتَصْدیقا خدایا به خاطر ایمان به تو و تصدیق بِکِتابِکَ وَاتِّباعُ سُنَّهِ نَبیِّکَ مُحَمَّدٍ صَلّی اللّهُ عَلَیْهِ وَ الِهِ کت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعمال روز عید فطر

اعمال روز عید فطر