مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 19:002021-05-12اقتصادي

قطر برای شراکت گازی به سمت چین چرخید


قطر که تاکنون برای فناوری و دسترسی جهانی به غولهای غربی متکی بود، سرگرم مذاکره با شرکتهای چینی برای حضور در پروژه توسعه گاز طبیعی مایع این کشور است.

- قطر که تاکنون برای فناوری و دسترسی جهانی به غولهای غربی متکی بود، سرگرم مذاکره با شرکتهای چینی برای حضور در پروژه توسعه گاز طبیعی مایع این کشور است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قطر از اوایل دهه 1990 به شرکتهای بین المللی نظیر اکسون موبیل، رویال داچ شل و توتال برای کمک به ساخت صنعت LNG خود متکی بوده است.

در مقابل، غولهای غربی هم قراردادهای تامین بلندمدت پرمنفعتی را دریافت کرده اند.

اما انقلاب گاز شیل آمریکا و افزایش توجهات به انرژی تجدیدپذیر همزمان با فشارهای فزاینده برای مقابله با تغییرات اقلیمی، اشتهای غرب برای گاز را کمتر کرد.

سه منبع آگاه به رویترز گفتند شرکت قطر پترولیوم سرگرم مذاکره با شرکتهای چینی از جمله پتروچاینا و سینوپک برای سهمی در پروژه توسعه 28.

7 میلیارد دلاری میدان گازی نورث فیلد است که بزرگترین پروژه LNG جهان است.

غولهای غربی نظیر اکسون موبیل، شل، کونوکو فیلیپیس، توتال، شورون و انی هم برای پیشنهاد خرید سهم در این پروژه دعوت شده اند.

این منابع آگاه به دلیل محرمانگی موضوع مایل نبودند نامشان فاش شود اما مدیرمالی شرکت CNOOC ماه گذشته گفته بود این شرکت چینی به پروژه های گاز قطر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطر برای شراکت گازی به سمت چین چرخید

قطر برای شراکت گازی به سمت چین چرخید