مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 18:352021-05-12سياسي

فطریه مصداق پیوستگی عبادت و خدمت به مردم در اسلام است


امام جمعه بخش مرکزی یزد از عجین بودن توحید و خدمت رسانی به مردم در اسلام یاد کرد و پرداخت فطریه را مصداق بارزی از آن دانست.

- ایسنا/یزد امام جمعه بخش مرکزی یزد از عجین بودن توحید و خدمت رسانی به مردم در اسلام یاد کرد و پرداخت فطریه را مصداق بارزی از آن دانست.

آیت الله محمدکاظم مدرسی در گفت وگو باخبرنگار ایسنا ضمن تاکید و یادآوری فضیلت های عیدسعید فطر، گفت: عبادات اسلام با خدمت رسانی مردم عجین است و فرد با صرف توحید و عبادت، بدون خدمت رسانی به مقصودی نخواهد رسید.

وی با بیان این که در کنار نماز و روزه زکات و در کنار حج قربانی تعریف شده است، گفت: اسلام، در تمام انواع عبادات، توجه به افراد ضعیف تر و قشر مستمند را سرلوح خود قرار می دهد.

مدرسی با تاکید بر این که باید قصد و قربت اقدام نیکو برای خدا نیز وجود داشته باشد، عنوان کرد: جامعه اگر به دنبال کمال و سعادت است باید جهان بینی در آن نمود پیدا کرده و توجه به فقرا و افراد ضعیفتر مورد اهتمام واقع شود.

وی فطریه را مصداق بارز این مسئله دانست و تصریح کرد: هر فقیر شیعه نیازمندی مستحق دریافت فطریه است مشروط بر اینکه این دارایی را صرف معصیات نکند.

مدرسی در پایان با بیان اینکه افراد سید نمی توانند به سادات فطریه پرداخت کنند، خاطرنشان کرد: زکات فطره برای هر نفر، دست کم سه کیلوگرم گندم که معاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فطریه مصداق پیوستگی عبادت و خدمت به مردم در اسلام است

فطریه مصداق پیوستگی عبادت و خدمت به مردم در اسلام است