مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 12:052021-05-12سياسي

اجرای وبینار چهره تابناک پیامبر اسلام،درادبیات کشورهای فارسی زبان


دبیرکل کنگره «محمد(ص)، پیامبر رحمت» از برگزاری وبینار مجازی «چهره تابناک پیامبر اسلام، در ادبیات کشورهای فارسی زبان» خبر داد.

- ، حامد تقوایی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران از برگزاری وبینار مجازی چهره تابناک پیامبر اسلام، در ادبیات کشورهای فارسی زبان و با حضور استادان و شاعران کشورهای فارسی زبان خبر داد و گفت: این برنامه روز شنبه، 25 اردیبهشت ماه در بستر فضای مجازی برگزار می شود.

وی این کنگره را برای توانمندسازی و گسترش زبان فارسی یک توانایی نو دانست و گفت: در شرق از شبه قاره هند تا چین، هر جا که اسلام و فرهنگ اسلامی مورد توجه قرار گرفته، به همراه زبان فارسی بوده است.

او افزود: همراهی زبان فارسی با دین، معارف اسلامی و درون مایه های عرفانی آن، از زیرساخت های گسترش زبان فارسی در جهان به شمار می آید؛ از سوی دیگر این زبان، زبان همه دوست داران فرهنگ و ادبیات ایران در همه جهان است.

پس از آمدن اسلام به کشور ما، فارسی، زبان دوم جهان اسلام شد و امروز زبان عارفان، زبان دین و زبان معرفت است.

تقوایی بیان کرد: بر پایه دیدگاه برخی کارشناسان، زبان فارسی، با دارا بودن ویژگی هایی چون آهنگین بودن، نرمی و شیرینی، زبان توانمندی برای بیان و انتقال مفاهیم اسلام است و می تواند به خوبی درون مایه و پیام اسلام راستین را به همگان برساند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای وبینار چهره تابناک پیامبر اسلام،درادبیات کشورهای فارسی زبان

اجرای وبینار چهره تابناک پیامبر اسلام،درادبیات کشورهای فارسی زبان