مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 12:002021-05-12سياسي

نظر مراجع تقلید درباره پرداخت زکات فطره برای آزادی زندانیان نیازمند


پرداخت زکات فطره از جمله اعمال واجب پایان ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر است و مؤمنان پس از یک ماه روزه داری با پرداخت زکات فطره مستضعفان را هم در شادی عید فطر سهیم می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار قرآن و فعالیت های دینی خبرگزاری فارس پرداخت زکات فطره از جمله اعمال واجب پایان ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر است و مؤمنان پس از یک ماه روزه داری با پرداخت زکات فطره مستضعفان را هم در شادی عید فطر سهیم می کنند.

از جمله مهم ترین موارد مصرف زکات فطره پرداخت به فقرا است، خصوصاً افراد آبرومندی که بر اثر مشکلات مالی به فقر دچار شده اند.

در این مورد رهبر معظم انقلاب در پاسخ به استفتایی می فرمایند: می تواند به عنوان هدیه بدهد و لازم نیست به او بگوید زکات فطره است؛ ولی باید در نیت قصد زکات فطره کند.

جواز مصرف زکات فطره برای آزادی زندانیان فقیر و افراد ورشکسته و بدهکار موضوع مصرف زکات فطره برای آزادی زندانیان نیازمند طی سال های اخیر بسیار مزرح است و اغلب علما در این زمینه نظر موافق دارند و پرداخت زکات فطره را برای پرداخت بدهی افراد آبرومند و آزادی زندانیان نیازمند جایز می دانند.

آیت الله مکارم شیرازی در پاسخ به استفتاء یکی از مؤمنان مبنی بر پرداخت زکات فطره برای بدهی افراد و یا آزادی زندانیان نیازمند چنین پاسخ دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظر مراجع تقلید درباره پرداخت زکات فطره برای آزادی زندانیان نیازمند

نظر مراجع تقلید درباره پرداخت زکات فطره برای آزادی زندانیان نیازمند