مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 11:252021-05-12سياسي

نظر دادستان کل کشور درباره مصوبه شورای نگهبان


دادستان کل کشور درباره اختلاف بین شورای نگهبان و دولت درباره شرایط ثبت نام از داوطلبان کانیداتوری انتخابات ریاست جمهوری گفت: به نظر من این مسأله از لحاظ ماهیتی در حوزه صلاحیت شورای محترم نگهبان است اما در شکل قضیه ممکن است سلایق مختلفی مطرح باشد و در نهایت شورای نگهبان است که باید تشخیص دهند و فرد مناسب را به مردم معرفی کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره اختلاف بین شورای نگهبان و دولت درباره شرایط ثبت نام از داوطلبان کانیداتوری انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: از نظر ماهیتی و به لحاظ قانون اساسی، وظایف و تکالیف شورای نگهبان تعیین یا تشخیص شرایط فردی که قرار است عهده دار مسئولیت قوه مجریه شود با شورای نگهبان است اما اینکه شکل این قضیه به چه صورت باشد، بهتر است، محل بحث است.

وی تاکید کرد: اصل قضیه این است که شورای نگهبان یک نهاد رسمی و قانونی است و اختیاراتی در قانون برای تشخیص و تعیین شرایط رییس جمهور بر عهده این نهاد گذاشته شده است.

دادستان کل کشور خاطر نشان کرد: متاسفانه نقیصه قانونی را از ادوار قبل نیز شاهد و ناظر بودیم اما انتظار ما این است اگر بین مجلس و شورای نگهبان و حتی مجمع تشخیص نظام هماهنگی ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظر دادستان کل کشور درباره مصوبه شورای نگهبان

نظر دادستان کل کشور درباره مصوبه شورای نگهبان