مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 10:552021-05-12سياسي

ثبت پوشاک خراسان جنوبی در اطلس مردم نگاری


رییس پژوهشکده مردم شناسی از پایان مطالعه و بارگذاری اطلس پوشاک استان خراسان جنوبی در نرم افزار اطلس مردم نگاری کشور خبر داد.

- رییس پژوهشکده مردم شناسی از پایان مطالعه و بارگذاری اطلس پوشاک استان خراسان جنوبی در نرم افزار اطلس مردم نگاری کشور خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، علیرضا حسن زاده گفت: پوشش از ابتدای تاریخ تاکنون دارای اهمیت بوده و فرم لباس ها در جوامع مختلف با توجه به شرایط جغرافیایی، محیطی، نحوه زندگی، جنگ ها، اوضاع سیاسی، اقتصادی و اعتقادات مذهبی و با سرزمین های دیگر متفاوت بوده است.

به گفته او، آن چه امروزه در رابطه با سنت های بومی و اصیل ضروری به نظر می رسد احیای لباس های بومی و کارآمد کردن آن ها است.

رییس پژوهشکده مردم شناسی یکی از مهمترین راه های حفظ این امر مهم را ثبت و ضبط اطلاعات مربوط به این حوزه دانست و افزود: این اقدام توسط پژوهشکده مردم شناسی در مناطق مختلفی مانند کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان در حال انجام است.

بابک صدیقی، مجری این طرح نیز با بیان این که پوشاک یکی از بارزترین سمبل های فرهنگی ـ بومی و آسان ترین وسیله انتقال فرهنگ به شمار می آید، گفت: این پژوهش با هدف بررسی جایگاه پوشاک سنتی خراسان جنوبی و لزوم شناسایی آن به منظور ثبت و ضبط عناصر فرهنگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت پوشاک خراسان جنوبی در اطلس مردم نگاری

ثبت پوشاک خراسان جنوبی در اطلس مردم نگاری