مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 08:452021-05-12اقتصادي

کاهش ساخت و ساز باعث رکود و تورم در بازار مسکن شد


رییس کمیسیون تخصصی مشاوران املاک اتاق اصناف ایران گفت: کاهش ساخت و ساز مسکن باعث رکود و تورم در این بخش شده؛ در حالی که سالانه به ساخت بیش از یک میلیون واحد مسکونی نیازمندیم.

- به نقل از اتاق اصناف ایران، رسول جهانگیری افزود: میزان تقاضا با میزان ساخت وسازها در کشور همخوانی ندارد و این مساله یکی از معضلات اصلی حوزه مسکن است و تا زمانی که ساخت و سازها افزایش پیدا نکند، مسکن همچنان به عنوان کالای سرمایه ای محسوب می شود و در این راستا باید حمایت های لازم از صنعت ساختمان سازی صورت بگیرد تا بازار مسکن توسعه پیدا کرده و شاهد کاهش قیمت ها نیز باشیم.

وی با اشاره به کاهش نرخ ارز و طلا در روزهای گذشته گفت: واکنش بازار مسکن نسبت به کاهش قیمت ارز و طلا به سرعت مشخص نمی شود و حداقل دوماه زمان می برد تا قیمت ها در حوزه مسکن عکس العمل نشان دهد، اما به طور قطع به دلیل اینکه در حوزه مسکن با کاهش تولید روبه رو هستیم کاهش قیمت نیز موقتی خواهد بود و نهایتاً بازار مسکن با رکود تورمی و کاهش خرید و فروش همراه می شود تا به ثبات قیمتی برسد.

عضو هیئت رییسه اتاق اصناف ایران با بیان اینکه برای توسعه صنعت ساختمان سازی مشکلات زیادی وجود دارد، تاکید کرد: شرایط بازار مسکن اعم از بازار معاملات و ساخت و ساز واحدهای مسکونی به گونه ای است که تنها حمایت از یک بع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش ساخت و ساز باعث رکود و تورم در بازار مسکن شد

کاهش ساخت و ساز باعث رکود و تورم در بازار مسکن شد