مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 07:452021-05-12اقتصادي

اعلام رتبه جهانی ایران در شاخص های نفوذ دانش و همکاری صنعت و دانشگاه


معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت رتبه جهانی ایران در شاخص تعداد فارغ التحصیلان را 3 و در شاخص تعداد محققان 60 جهانی دانست و گفت: - اعلام رتبه جهانی ایران در شاخص های "نفوذ دانش" و "همکاری صنعت و دانشگاه" معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت رتبه جهانی ایران در شاخص تعداد فارغ التحصیلان را 3 و در شاخص تعداد محققان 60 جهانی دانست و گفت: این در حالی است که رتبه جهانی ایران در نفوذ دانش 116 و در شاخص همکاری دانشگاه با صنعت 97 جهانی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر برات قبادیان در دومین همایش ملی صنعت و تجاری سازی کشاورزی که به صورت وبینار برگزار شد، دانشگاه ها را مبنای تحولات و توسعه در جهان دانست و افزود: دانشگاه های مدرن در ایران همزمان با تاسیس دانشگاه تهران در سال 1313 راه اندازی شدند.

وی با اشاره به هرم پذیرش دانشجو در کشور با تاکید بر اینکه متاسفانه این هرم در ایران وارونه است، اظهار کرد: در بیشتر کشورها بیشترین تعداد دانشجویان در دوره های کاردانی و کارشناسی است، در حالی که این وضعیت در ایران مربوط به دانشجویان تحصیلات تکمیلی می شود.

قبادیان همچنین به مقایسه ساختار دانشگاه ها اشاره کرد و یادآور شد: در کشورهایی مانند آلمان 80 درصد دانشگاه ها کاربردی هستند، در حالی که 88 درصد دانشگاه های کشو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام رتبه جهانی ایران در شاخص های نفوذ دانش و همکاری صنعت و دانشگاه

اعلام رتبه جهانی ایران در شاخص های نفوذ دانش و همکاری صنعت و دانشگاه