مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 07:452021-05-12اقتصادي

جزییات پرداخت 1100 میلیاردی درآمد یارانه ها


از ابتدای امسال در کنار منابعی که برای یارانه نقدی و کمک های معیشتی پرداخت شده، حدود 1100 میلیارد تومان نیز به سایر بخش ها از جمله تامین مسکن، - برق و آب مناطق محروم، خرید تضمینی محصولات کشاورزی و ایثارگران اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هر ساله درتبصره 14 قانون بودجه مربوط به قانون هدفمندی یارانه ها در کنار محل های درآمدی، مصارف آن نیز تعیین می شود.

البته همواره بخش عمده ای به پرداخت یارانه های نقدی اختصاص دارد که در سال جاری در کنار حدود 42 هزار میلیارد تومان مربوط به یارانه 45 هزار و 500 تومانی و 31 هزار میلیارد تومان برای یارانه معیشتی پیش بینی شده است که باید به آن رقم بیش از 15 هزار میلیارد تومانی مربوط به کاهش فقر مطلق خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی را اضافه کرد که در مجموع پرداختی نقدی را به بیش از 85 هزار میلیارد تومان می رساند.

اما در کنار پرداخت های نقدی در چند بخش باید منابع یارانه ای اختصاص یابد که از جمله آن می توان به مسکن محرومین و رزمندگان، امور رفاهی دانشجویان، یارانه نان و خرید تضمینی گندم، بازپرداخت اصل و سود اوراق منتشره سال گذشته، هزینه حمل و نقل و توزیع فرآورده های نفتی، سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات پرداخت 1100 میلیاردی درآمد یارانه ها

جزییات پرداخت 1100 میلیاردی درآمد یارانه ها