مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 07:152021-05-12اقتصادي

احیای رشته های منسوخ شده صنایع دستی در زنجان


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، از احیای رشته های منسوخ شده صنایع دستی جاجیم پنبه ای، پرده بافی و مینای ملیله در زنجان خبر داد.

- ایسنا/زنجان معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، از احیای رشته های منسوخ شده صنایع دستی جاجیم پنبه ای، پرده بافی و مینای ملیله در زنجان خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، الناز خدایی فرد اظهار کرد: با توجه به تعدد رشته های صنایع دستی در سطح استان، سه رشته منسوخ شده شناسایی شد.

احیا و معرفی این هنرها که در حال منسوخ شدن است، بسیار ضروری بوده و این برنامه در دستور کار معاونت صنایع دستی استان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: آموزش مجدد رشته ­های جاجیم پنبه ای و پرده بافی توسط استادکاران مسن اجرا می شود، زیرا نسل جدید از وجود چنین هنرهایی بی اطلاع هستند.

این مسئول گفت: افرادی که شناسایی و صلاحیت و تبحر آنان مورد تایید قرار گیرد، می توانند از حمایت ها، دریافت مجوز، دریافت تسهیلات کم بهره به منظور احیا و تولید صنایع دستی استفاده کنند.

خدایی فرد به فعالیت کارگاه صنایع دستی اشاره و خاطرنشان کرد: با آموزش و مستندسازی می توان نحوه اجرای این رشته های اصیل و ریشه دار را به ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای رشته های منسوخ شده صنایع دستی در زنجان

احیای رشته های منسوخ شده صنایع دستی در زنجان