مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 06:152021-05-12اجتماعي

شرایط سخت در رؤیت هلال ماه شوال 1442 در شامگاه امشب


به گفته یکی از اعضای ستاد استهلال استان تهران امشب چهارشنبه رصدگران اقدام به رصد هلال ماه برای تعیین روز عید فطر خواهند کرد، ولی به دلیل باریک بودن این جرم آسمانی و نامساعد بودن شرایط جوی، رؤیت ماه در کلیه پهنه آسمان ایران با سختی و با چشم مسلح امکان پذیر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به اعتقاد رصدگران هلال ماه بررسی مختصات این جرم آسمانی در 8 نقطه شاخص از پهنه سرزمینی ایران شامل شرقی ترین، غربی ترین، شمالی ترین، جنوبی ترین، نقطه مرزی در منتهی الیه شمال شرق ، نقطه مرزی در منتهی الیه جنوب شرق، نقطه مرزی در منتهی الیه شمال غرب و نقطه مرزی در منتهی الیه جنوب غرب نشان می دهد که هلال ماه شوال در شامگاه چهارشنبه 29 رمضان در تمامی مناطق کشور صرفا با استفاده از ابزار رصدی چون دوربین دوچشمی و تلسکوپ قابل رؤیت خواهد بود.

آنها اعتقاد دارند که تحت هیچ شرایطی امکان مشاهده بدون ابزار رصدی وجود نخواهد داشت.

بر این اساس در صورتی که رصدگران امشب قادر به رؤیت هلال ماه با چشم غیر مسلح نشوند، در نهایت در این زمینه مقام معظم رهبری تصمیم گیری خواهند کرد که آیا ماه رمضان ادامه دارد یا خیر.

علی ابراهیمی سراجی، رصدگر هلال ماه و عضو ستاد استهلال استان تهران در گفت وگو با ایسنا، رؤیت پذیری هلال ماه شوال 1442 را مرتبط با تعیین زمان مقارنه ماه و خورشید دانست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرایط سخت در رؤیت هلال ماه شوال 1442 در شامگاه امشب

شرایط سخت در رؤیت هلال ماه شوال 1442 در شامگاه امشب