مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 05:452021-05-12اقتصادي

ذخیره 40 میلیون مترمکعب رواناب در همدان


معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه متوسط آبگیری سازه های آبخیزداری 10 بار در سال است، گفت: امسال به علت کاهش بارش ها سازه های آبخیزداری فقط پنج بار آبگیری شدند که حدود 40 میلیون مترمکعب رواناب ذخیره شده است.

- ایسنا/همدان معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه متوسط آبگیری سازه های آبخیزداری 10 بار در سال است، گفت: امسال به علت کاهش بارش ها سازه های آبخیزداری فقط پنج بار آبگیری شدند که حدود 40 میلیون مترمکعب رواناب ذخیره شده است.

محمدمهدی آرتیمانی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه هدف آبخیزداری تغذیه سفره های زیرزمینی و تأمین آب کشاورزی است، اظهار کرد: در استان همدان 25 هزار سازه کوچک و بزرگ آبخیزداری وجود دارد که به احیای حداقل 80 قنات استان کمک کرده است.

وی با تأکید بر اینکه در بخش منابع طبیعی مهمتر از مقوله آبخیزداری در حفظ آب و خاک نداریم، تصریح کرد: اجرای هر هکتار عملیات آبخیزداری 270 مترمکعب کنترل سیلاب به دنبال دارد که از این میزان 81 مترمکعب استحصال و نفوذ آب به سفره های زیرزمینی صورت می گیرد.

آرتیمانی با اشاره به اینکه اجرای عملیات آبخیزداری باعث کنترل فرسایش، جلوگیری از سیل، پالایش آب و نفوذ آب به سطوح زیرزمینی را به دنبال دارد، خاطرنش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره 40 میلیون مترمکعب رواناب در همدان

ذخیره 40 میلیون مترمکعب رواناب در همدان