مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 05:452021-05-12اجتماعي

وضعیت تالاب های کشور خوب نیست/ حق آبه ها پرداخت نشود، گرد و غبارها شدت می گیرد


مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب ها سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به اینکه به دلیل کم بارشی و عدم پرداخت حق آبه محیط زیست، تالاب های کشور وضعیت خوبی ندارند، - گفت: اگر حق آبه محیط زیست پرداخت نشود بر شدت گرد و غبارها در کشور افزوده خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سازمان فضایی ایران با پایش ماهواره ای تغییرات سطح برخی از دریاچه ها و تالاب های کشور عنوان کرده است که وضعیت تالاب های ایران به دلیل کم آبی چندان مساعد نیست و به عنوان مثال تالاب هامون در استان سیستان و بلوچستان و از سویی دیگر دریاچه بختگان و دریاچه ارژن در استان فارس نیز خشک شده اند.

هر چند که محیط زیستی ها می گویند کم آبی تالاب ها و تهدید تنوع زیستی آن ها به دلیل عدم پرداخت حق آبه محیط زیست از سوی وزارت نیرو است اما در این بین بهانه وزارت نیرو نیز کاهش بارش ها در کشور طی سال آبی جاری است ولی این بهانه قانع کننده نیست، چراکه برای مثال حق آبه دریاچه ارومیه در سال های کم بارش تر از امسال هم پرداخت شده بود اما طی سال آبی جاری تاکنون تنها 160 میلیون متر مکعب آب - از 640 میلیون متر مکعب حق آبه تعیین شده - به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده است.

براساس قانون حفاظت و احیای تالاب ها، پرداخت حق آبه های زیست محیطی پس از مصرف شرب باید در اولویت وزارت نیرو باشد اما وضعیت تالاب های کشور نشا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت تالاب های کشور خوب نیست/ حق آبه ها پرداخت نشود، گرد و غبارها شدت می گیرد

وضعیت تالاب های کشور خوب نیست/ حق آبه ها پرداخت نشود، گرد و غبارها شدت می گیرد