مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 05:452021-05-12سياسي

طنز سه کلمه ای: کپی کارت هوشمند


در حالی که دریافت کُپی مدارک هویتی از سوی دستگاه های اجرایی در برخی از استان ها ممنوع شده و یکی از مصداق های دولت الکترونیک، حذف کاغذبازی ها از فرآیند اداری است، همچنان یکی از الزامات ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری، ارائه کپی کارت ملی داوطلبان است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، راه اندازی دولت الکترونیکی سازوکاری است برای اینکه جایگزین پاسخگویی حضوری به درخواست های مردم باشد تا گرفتن مجوزها سریع و آسان شود.

به ادعای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با ایجاد مرکز ملی تبادل اطلاعات، تمام دستگاه های دولتی از طریق مسیری امن و مستقل از اینترنت به هم متصل شدند تا تبادل اطلاعات و داده های مورد نیاز افراد را با دقت و سرعت انجام شود.

با اتصال همه دستگاه ها به این مرکز و به دلیل وجود اطلاعات مردم در این سامانه، دیگر نیازی به ارائه انبوهی از کپی اسناد، مدارک، شناسنامه، کارت ملی، عکس و سایر مدارک کاغذی نیست.

حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران، سال 1398 با تاکید بر اینکه مردم باید از ارزان ترین و کوتاه ترین مسیر، خدمات الکترونیکی دریافت کنند و آنان را نباید در راهروهای ادارات و سازمان ها سرگردان کرد، گفته بود: تمام تلاش ما از ابتدای دولت یازدهم، ایجاد و تقویت دولت الکترونیک و حذف کاغذ از سیستم اداری بوده تا به این ترتیب مردم هنگام مراجعه ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طنز سه کلمه ای: کپی کارت هوشمند

طنز سه کلمه ای: کپی کارت هوشمند