مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 05:402021-05-12پزشكي

آیا استقامت با خود میکروب به مریخ برده است؟


ناسا قصد دارد در دهه ی 2030 میلادی اولین انسان را به مریخ بفرستد اما یک دانشمند باور دارد که آین آژانس فضایی گونه هایی از حیات را همراه با مریخ نورد استقامت به سیاره ی سرخ فرستاده است.

- ناسا قصد دارد در دهه ی 2030 میلادی اولین انسان را به مریخ بفرستد اما یک دانشمند باور دارد که آین آژانس فضایی گونه هایی از حیات را همراه با مریخ نورد استقامت به سیاره ی سرخ فرستاده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، کریستوفر ماسون(Christopher Mason)، متخصص ژنتیک در دانشکده پزشکی ویل کرنل(Weill Cornell) می گوید: اگرچه ناسا اقدامات زیادی برای پاکسازی میکروب از فضاپیماها و سطح نوردها انجام می دهد اما احتمال زیادی وجود دارد که برخی از آنها در این سفر زنده مانده باشند.

در همین جهت ماسون اتاق های تمیز (اتاق هایی که میزان بسیار کمی آلاینده در آن ها وجود دارد) آزمایشگاه پیشرانه ی جت ناسا را مورد بررسی قرار داد و دریافت این تجهیزات می توانند محیطی مناسب برای تکامل میکروب های سرسخت باشند.

این ارگانیسم ها می توانند به سطوح فلزی بچسبند و از انفجار تشعشعات جان سالم به در ببرند و در محیط های بسیار سرد رشد کنند.

ماسون در بی بی سی نوشت: ممکن است ما به صورت تصادفی گونه ای با خود به سیاره ای دیگر ببریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا استقامت با خود میکروب به مریخ برده است؟

آیا استقامت با خود میکروب به مریخ برده است؟