مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 05:302021-05-12پزشكي

ساخت کوچکترین تراشه قابل تزریق جهان


محققان دانشکده مهندسی و علوم کاربردی دانشگاه کلمبیا در مطالعه اخیرشان موفق به توسعه تراشه های کوچک، بی سیم و قابل تزریقی شده اند که این تراشه ها با استفاده از امواج فراصوت قابلیت نظارت بر فرایندهای بدن را دارند.

- محققان "دانشکده مهندسی و علوم کاربردی دانشگاه کلمبیا" در مطالعه اخیرشان موفق به توسعه تراشه های کوچک، بی سیم و قابل تزریقی شده اند که این تراشه ها با استفاده از امواج فراصوت قابلیت نظارت بر فرایندهای بدن را دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تک اکسپلور، دستگاه های پزشکی قابل کاشت به طور گسترده ای برای نظارت و نقشه برداری از سیگنال های بیولوژیکی، پشتیبانی و تقویت عملکردهای فیزیولوژیکی و درمان بیماری ها استفاده می شوند و با عملکردی که دارند در حال بهبود کیفیت زندگی میلیون ها نفر در جهان هستند.

محققان علاقه بسیاری به طراحی دستگاه های پزشکی قابل کاشت بی سیم و کوچک برای نظارت فیزیولوژیکی درون تنی و درجا دارند.

از این دستگاه ها می توان برای نظارت بر شرایط فیزیولوژیکی بدن مانند دما، فشار خون، گلوکز و تنفس (برای هر دو روش تشخیصی و درمانی) استفاده کرد.

اما تا به امروز وسایل الکترونیکی قابل کاشت معمولی از نظر حجم و اندازه چندان مناسب نبوده اند چرا که معمولا به تراشه های متعدد، چند بسته بندی، سیم های زیاد و مبدل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت کوچکترین تراشه قابل تزریق جهان

ساخت کوچکترین تراشه قابل تزریق جهان