مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 05:202021-05-12پزشكي

چالش به کارگیری هوش مصنوعی در مقابله با سرطان پستان


متخصصان چندین رشته طی یک چالش بزرگ گردهم آمدند تا روش های بهتری برای به کارگیری هوش مصنوعی در مقابله با سرطان پستان ارائه دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی ادونت، سرطان پستان اخیرا با غلبه بر سرطان ریه، به شایع ترین سرطان در جهان تبدیل شده است.

با افزایش مقابله با سرطان پستان، چالشی موسوم به BreastPathQ از سال 2019 آغاز شد که هدف آن، حمایت از تشخیص به کمک رایانه برای ارزیابی آسیب شناسی سرطان پستان است.

شرکت کنندگان چالش BreastPathQ باید یک روش خودکار را برای تحلیل عکس های بافت پستان ابداع کنند و به رتبه بندی آنها براساس محتوای سلول تومور بپردازند تا یک ارزیابی قابل اطمینان ارائه دهند.

این چالش، نتایج دلگرم کننده ای را نشان داد که روشی را در به کار گرفتن هوش مصنوعی برای ارزیابی بالینی سرطان پستان ارائه می دهد.

تصویربرداری پزشکی برای درمان نئوجوانت درمان سرطان های تهاجمی پستان اغلب با روش پستان برداری یا ماستکتومی (Mastectomy) صورت می گیرد که به عنوان قابل اطمینان ترین نوع درمان شناخته می شود.

یک روش درمانی موسوم به درمان نئوجوانت (neoadjuvant treatment) می تواند اندازه، تراکم و میزان گسترش آن را کاهش دهد و جایگزینی برای ماستکتومی باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش به کارگیری هوش مصنوعی در مقابله با سرطان پستان

چالش به کارگیری هوش مصنوعی در مقابله با سرطان پستان