مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 04:502021-05-12اقتصادي

اصلاح اقتصاد نیازمند اجماع بین مردم و حاکمیت است


رییس اتاق بازرگانی فارس تاکید کرد که برای اصلاح ریل گذاری اقتصادی کشور نیاز به یک اجماع بین مردم و حاکمیت داریم تا از وضعیت فعلی برون رفت داشته باشیم.

- ایسنا/فارس رییس اتاق بازرگانی فارس تاکید کرد که برای اصلاح ریل گذاری اقتصادی کشور نیاز به یک اجماع بین مردم و حاکمیت داریم تا از وضعیت فعلی برون رفت داشته باشیم.

جمال رازقی چهارشنبه 22 اردیبهشت در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان فارس بیان کرد: در شاخص نرخ تورم رتبه 5 جهان را داریم و تنها کشور جهان هستیم که طی 40 سال متوالی تورم دو رقمی داشته ایم.

او با بیان اینکه در شاخص رتبه آزادی اقتصادی، ایران در سال 2020 رتبه 164 جهان را داشته، افزود: درجه آزادی اقتصادی کشورها بر اساس 5 شاخص حجم و اندازه دولت، دسترسی به نقدینگی سالم، ساختار قانونی، امنیت حقوق مالکیت، آزادی تجارت خارجی و قوانین مالی ارزیابی می شود.

رییس اتاق بازرگانی فارس با تصریح بر این نکته که دلیل بسته بودن اقتصاد ایران به ساختار عریض و طویل و عدد جذب سرمایه گذاری خارجی مربوط می شود، گفت: براساس این شاخص، ایران جزو بسته ترین اقتصادهای جهان است.

رازقی همچنین با بیان اینکه رابطه بسیار مستقیمی بین آزادی اقتصادی و سرمایه گذاری خارجی وجود دارد، عنوان کرد: ایران در رده بندی شاخص فلاکت بعد از ونزوئلا دومین کشور فلاک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلاح اقتصاد نیازمند اجماع بین مردم و حاکمیت است

اصلاح اقتصاد نیازمند اجماع بین مردم و حاکمیت است