مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 03:052021-05-11پزشكي

ایبوپروفن خطر تشدید کووید 19 را به همراه ندارد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از مدیسن نت، هنگامی که پاندمی آغاز شد، پزشکان در مورد تأثیر NSAID ها در تشدید بیماری کووید 19 اختلاف نظر داشتند، - یک مطالعه جدید نشان می دهد که مصرف دارو های ضدالتهاب غیراستروییدی (NSAID) مانند ایبوپروفن باعث وخیم تر شدن یا کُشنده شدن بیماری کووید19 نمی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از مدیسن نت، هنگامی که پاندمی آغاز شد، پزشکان در مورد تأثیر NSAID ها در تشدید بیماری کووید 19 اختلاف نظر داشتند، اما این مطالعه گزارش می دهد که استفاده از NSAID ها بی خطر است.

NSAID های معمول شامل ایبوپروفن و ناپروکسن است.

در این مطالعه، 30٪ از بیش از 4200 بیمار کرونایی که قبل از بستری شدن در بیمارستان NSAID مصرف کرده بودند، فوت کردند، در حالی که 31٪ از 68 هزار بیماری که NSAID مصرف نکرده بودند، نیز درگذشتند.

محققان دریافتند در بیماران مبتلا به آرتروز، مصرف NSAID باعث افزایش نرخ مرگ و میر نمی شود.

ایون هریسون ، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ادینبرگ اسکاتلند، در این باره می گوید: NSAID ها معمولاً برای معالجه افراد در سراسر جهان به علت طیف وسیعی از بیماری ها، از درد های جزیی تا بیماری های مزمن مانند آرتروز و بیماری های قلبی عروقی مورد استفاده قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایبوپروفن خطر تشدید کووید 19 را به همراه ندارد

ایبوپروفن خطر تشدید کووید 19 را به همراه ندارد