مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 02:552021-05-11سياسي

پرندگانی که برق از سر گلستانی ها پراندند!


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: مهاجرت بی سابقه سارها به گلستان و نشستن آنها بر روی خطوط انتقال برق چند روزی است که باعث قطعی برق در برخی شهرها شده است.

- ایسنا/گلستان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: مهاجرت بی سابقه سارها به گلستان و نشستن آنها بر روی خطوط انتقال برق چند روزی است که باعث قطعی برق در برخی شهرها شده است.

علی اکبر نصیری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در این روزها شاهد حضور پرندگان سار در گلستان هستیم به گونه ای که طبق گفته مسئولان محیط زیست، حضور این تعداد سار در استان بی سابقه بوده است.

وی افزود: این پرندگان به صورت گروهی بر روی شبکه 20 کیلوولت شرکت توزیع برق در حاشیه شهرها می نشینند و زمانی که همزمان از روی آن بلند می شوند، باعث ارتعاش سیم ها شده و فازها در حریم هم قرار می گیرند و گاها آنقدر فشار زیاد است که منجر به قطعی برق می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان با اشاره به اینکه سال های قبل به شکل خیلی کمتری این موضوع را داشتیم، خاطرنشان کرد: تداوم سردی هوا در امسال موجب شده که سارها در این منطقه بمانند و مهاجرتشان به روسیه به تأخیر بیافتد.

وی بیان کرد: قطعی خطوط برق به واسطه حضور این پرندگان در روز یکشنبه هفته جاری خیلی زیاد بود اما روزهای دوشنبه و سه شنبه کمتر شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرندگانی که برق از سر گلستانی ها پراندند!

پرندگانی که برق از سر گلستانی ها پراندند!