مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 02:552021-05-11بين الملل

ضرورت دستیابی به صلح بین دولت افغانستان و طالبان


رییس سابق ستاد امور افغانستان وزارت خارجه با تاکید بر این که دستیابی به صلح بین دولت افغانستان و طالبان در مقطع فعلی ضرورت دارد، گفت: کشورهای منطقه ایران، - روسیه و چین تلاش کنند تا قدرت دفاعی افغانستان افزایش یابد.

محسن پاک آیین در گفت و گو با ایسنا در مورد تحولات اخیر در افغانستان اظهار داشت: در حال حاضر دو گروه طالبان و داعش در افغانستان فعال هستند، البته طالبان مدعی است که فعالیت سیاسی هم دارد اما واقعیت این است فعالیت سیاسی و نظامی طالبان دو بال راهبرد این گروه است برای این که اهداف تمامیت خواهانه را در افغانستان دنبال کند.

وی افزود: البته در حادثه اخیری که در مدرسه سید الشهدا کابل اتفاق افتاد طالبان دخالت خود در این مساله را تکذیب کرد اما این احتمال وجود دارد که طالبان رویه نظامی خودش را با انجام اقدامات تروریستی ادامه دهد برای این که بتواند سهم بیشتری از قدرت را بگیرد و نظرات خود را حداکثری تامین کند.

در عین حال نباید از فعالیت های داعش غافل شویم.

این دیپلمات پیشین کشورمان خاطرنشان کرد : درست است که آمریکا اعلام کرده نیروهایش را از افغانستان خارج می کند اما پایگاه های نظامی آن هنوز وجود دارند و پشت پرده حوادث اخیر نیروهای آمریکایی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت دستیابی به صلح بین دولت افغانستان و طالبان

ضرورت دستیابی به صلح بین دولت افغانستان و طالبان