مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 15:402021-05-11بين الملل

طالبان آتش بس با دولت افغانستان را تمدید نمی کند


سخنگوی گروه طالبان اعلام کرد که هنوز در مورد «اهداف بزرگ» توافقی حاصل نشده و پیشرفتی نیز در گفتگوها ایجاد نشده است، لذا مایل به تمدید آتش بس با دولت افغانستان پس از عید فطر نیست.

- ، در پی اعلام آتش بس 3 روزه از سوی گروه طالبان، آمریکا، دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما)، کمیسیون مستقل حقوق بشر و دولت افغانستان امروز سه شنبه در بیانیه های جداگانه ای خواستار ادامه این آتش بس و قطع خشونت ها شدند.

این در حالیست که ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان به بی بی سی اعلام کرد: این آتش بس فقط در 3 روز عید فطر رعایت می شود و هنوز گفتگوهای صلح به مرحله ای نرسیده است که طالبان آتش بس دایمی را اعلام کنند.

به گفته سخنگوی طالبان به دلیل اینکه هنوز در مورد اهداف بزرگ توافقی حاصل نشده و پیشرفتی در گفتگوها ایجاد نشده است، جنگ پس از این مدت 3 روزه ادامه خواهد داشت.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان پیشتر در بیانیه ای گفته بود که رییس جمهور این کشور به نیروهای دفاعی و امنیتی دستور داده است تا آتش بس سه روزه عید را رعایت کنند؛ اما دولت بر آتش بس دایمی و واقعی تأکید دارد.

عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی نیز دیروز دوشنبه در بیانیه ای در واکنش به اعلام آتش بس سه روزه از سوی طالبان، گفت: به باور ما راه حل برون رفت از بحران کنونی کشور تس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان آتش بس با دولت افغانستان را تمدید نمی کند

طالبان آتش بس با دولت افغانستان را تمدید نمی کند