مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 15:352021-05-11اجتماعي

هوای 4 شهر کردستان در وضعیت ناسالم قرار دارد


معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: هوای شهرستان های سنندج، کامیاران، دهگلان و قروه هم اکنون در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

اقبال حمیدی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش بینی شده بود اواخر هفته جاری توده گرد و خاک تشکیل شده در عراق وارد استان شود اما به دلیل وزش باد زودتر از انتظار این ریزگردها وارد آسمان کردستان شد.

وی اضافه کرد: براساس نقشه های هواشناسی تا یکی2 روز آینده هوای بیشتر شهرهای استان تحت تاثیر توده گرد و خاک خارجی هستند و وضعیت این شهرها در شرایط ناسالم قرارخواهد داشت.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان افزود: اگر وزش باد شدید در استان اتفاق بیفتد امکان دارد این گرد و خاک زودتر از آسمان استان خارج شود و کیفیت هوا بهبود پیدا کند.

حمیدی با بیان اینکه در حال حاضر میزان آلودگی هوای در شهرهای سنندج، کامیاران، دهگلان و قروه 2 برابر حد مجاز و استاندارد است، یادآور شد: اکنون شهرهای مرزی همچون بانه و مریوان براساس داده های دستگاه سنجش آلاینده هوا در حد قابل قبول است.

اداره کل حفاظت محیط زیست استان کردستان در شهرستان های سقز، بانه، مریوان قروه و سنندج دستگاه سنجش آلودگی و کنترل کیفیت شاخص هوا نصب کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوای 4 شهر کردستان در وضعیت ناسالم قرار دارد

هوای 4 شهر کردستان در وضعیت ناسالم قرار دارد