مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 13:502021-05-11اقتصادي

وجود بسترهای بسیار خوب برای توسعه مناسبات ایران با ترکیه


استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به وجود بسترهای بسیار خوب برای توسعه مناسبات با ترکیه، گفت: آماده هرگونه همکاری و تعامل برای تحقق این مهم هستیم.

- ، محمدرضا پورمحمدی روز سه شنبه در دیدار سرکنسول ترکیه در تبریز، افزود: ایران و ترکیه از گذشته های دور تعاملات بسیار خوبی در بخش های مختلف اقتصادی، صنعتی، تجاری، فرهنگی و علمی داشته اند.

وی اظهار کرد: آذربایجان شرقی از نظر صنعتی و معدنی و کشاورزی از استان های مهم ایران است و وجود بیش از پنج هزار واحد صنعتی در استان، از مزیت ها و امتیازهای آن محسوب می شود.

پورمحمدی با اشاره به پیوندهای عمیق فرهنگی میان تبریز و ترکیه، خواستار اتخاذ تدابیر مناسب برای گسترش همکاری های اقتصادی و فرهنگی بین دو طرف شد.

وی همچنین بر تعامل فعالان بخش خصوصی دو کشور با یکدیگر تأکید کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 40 درصد سرمایه گذاران شهرک سرمایه گذاری خارجی، ترک ها هستند که امیدواریم روند حضور و سرمایه گذاری آنها در بخش تولید و صنعت افزایش یابد.

طوفان هبک، سرکنسول ترکیه در تبریز نیز در این دیدار به تمایل ترک ها برای سرمایه گذاری در تبریز اشاره کرد و خواستار مساعدت استاندار برای رفع برخی مسائل و مشکلات کنسولگری شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود بسترهای بسیار خوب برای توسعه مناسبات ایران با ترکیه

وجود بسترهای بسیار خوب برای توسعه مناسبات ایران با ترکیه