مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 13:352021-05-11اقتصادي

هزار میلیارد تومان مشوق صادراتی در بودجه 1400 تصویب شد


رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در نشست هم اندیشی برنامه های توسعه صادرات کشور از تصویب یک هزار میلیارد تومان برای مشوق های صادراتی در بودجه سال 1400 خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت صمت، حمید زادبوم، در نشست هم اندیشی برنامه های توسعه صادرات کشور که با حضور وزیر صمت، نمایندگان مجلس و تشکل های بخش خصوصی برگزار شد، گفت: سازمان توسعه تجارت ایران در راستای تحقق شعار سال و هماهنگ با دیگر معاونت های وزارتخانه برنامه پیشنهادی خود را ارائه داده است که در این برنامه از نظرات دست اندرکاران دولتی، خصوصی و تشکل ها استفاده شده است.

تدوین استراتژی ملی صادرات ایران رویکردی برای یک دوره زمانی 5 ساله است.

وی در خصوص تدوین این استراتژی افزود: در این راستا تفاهم نامه با آی تی سی (ITC) در سال 1395 برای تدوین استراتژی به امضا رسید و در سال 1397 تأمین مالی لازم از طریق اتحادیه اروپا انجام شد و تدوین استراتژی ملی صادرات از سال 1398 کلید خورد.

در این استراتژی از نظرات کارشناسان بین المللی، بخش خصوصی و تشکل ها استفاده شده است و بر توسعه زنجیره ارزش به عنوان نقشی مهم تاکید شده است.

این مقام مسئول با اشاره به پیش بینی و تدوین 359 اقدام در این استراتژی، ادامه داد: 6 گروه کالایی به صورت منتخب و پایلوت شامل دو گروه از کشاورزی، دو گروه از خدمات و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزار میلیارد تومان مشوق صادراتی در بودجه 1400 تصویب شد

هزار میلیارد تومان مشوق صادراتی در بودجه 1400 تصویب شد